۱۳۹۱ بهمن ۲۴, سه‌شنبه

کرزی: مقام های دولتی که در انتخابات ریاست جمهور نامزد هستند باید از مقام شان کنار بروند

یک مقام حکومتی که نخواست از وی نام گرفته شود گفته است که رییس جمهور کرزی روز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفته است مقام های دولتی که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد هستند باید از مقام های شان کنار بروند.
در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات نیز گفته است که زمان ثبت نام های نامزدان ریاست جمهوری مشخص شده است و آن مقام هایی که خود شان را در این انتخابات نامزد میکنند، باید از مقام های شان کنار بروند.
رییس جمهور کرزی در نشست روز دوشنبه شورای وزیران برای برگزاری انتخابات شفاف در سال ۱۳۹۳ خورشیدی نیز تاکید کرده است.
در این نشست فاروق وردک وزیر معارف نیز از آوازه ها در باره نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری یاد کرده است و گفته است که هر کاری را در این باره با مصلحت رییس جمهور انجام خواهد داد.
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، نور محمد نور گفته است که:« بر بنیاد قانون انتخابات دادستان کُل اعضای کابینه و مشاورین ریاست جمهوری والیان و معاونین موالی قبل از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری باید از وظیفه هایشان کنار بروند و خود را ثبت نام نمایند.»
از سویی هم این کمیسیون گفته است که نامزدان ریاست جمهوری از تاریخ بیست چهارم ماۀ سنبله تا چهاردهم ماۀ میزان سال ۱۳۹۲ خورشیدی به مدت بیست روز وقت دارند تا نام های شان را ثبت بکنند.
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، نورمحمد نور گفته است که:« زمان برای ثبت نام همه ای نامزدان ریاست جمهوری مشخص شده است وباید که آنان در جریان بیست روز ثبت نام نمایند.»
انتخابات ریاست جمهور در شانزدهم ماۀ حمل سال ۱۳۹۳ خورشیدی برگزار خواهد شد و گزارش هایی وجود دارند که برای این انتخابات شماری از اعضای کابینه و والیان نیز آماده گی گرفته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر